Toch weer sprankje hoop op TT Museum

Er gloort weer enige hoop met betrekking tot het stichten van een TT Museum. TT-voorzitter Arjan Bos liet na afloop van de 93ste Dutch TT weten dat de historie van de TT moet worden gekoesterd en dat er binnenkort binnen het bestuur gesproken gaat worden over een eventueel TT-museum.

Enkele weken geleden liet de provincie Drenthe weten dat er geen geld beschikbaar komt voor zo’n museum. De gemeente Assen had één miljoen euro toegezegd op voorwaarde dat de provincie Drenthe ook een miljoen zou toezeggen.

Het besluit van de provincie boorde alle illusies de grond in.

Maar na afloop van de TT mengde TT-voorzitter Bos zich in de discussie. Hij toonde zich niet alleen tevreden over het verloop van de 93ste Dutch TT, maar ook blikte hij vooruit naar 100 jaar TT, in 2025.

“Heel veel mensen hebben mij erop aangesproken dat Assen toch eigenlijk een museum moet hebben. Nou die geschiedenis moet je wel koesteren en we gaan het in onze volgende vergadering op de agenda zetten en dan moeten we maar zien”, aldus Bos.

Arjan Bos (Foto: RTV Drenthe)

In het volgende filmpje van RTV Drenthe geeft Bos zijn toelichting:

Als reactie gaf Ruud Wiersema namens het bestuur van het museum in oprichting een aantal antwoorden op vragen van RTV Drenthe. In de volgende link zijn die terug te vinden.

Nieuwe hoop voor TT Museum, nu TT Circuit ook interesse heeft om mee te doen – RTV Drenthe